Monday, April 20, 2009

Diet Taekwondo

"Sir, saya rasa hepi la sir pasal adik saya cakap saya nampak kurus...", kata bro Anwar sambil tersenyum. Sejak join kelas Smarts, berat badannya dah turun 6 kilo. Bro Razman pun mengakui yang dia juga telah turun hampir 2 kilo.

Sungguh memberangsangkan...

Aku sendiri mengakui sejak aku buka SMARTS di Dojang baru, masa "training" aku bertambah berganda2 ... kalau dulu cuma 2x seminggu (dojang belakang rumah aku) dan sekarang 6x seminggu aku terpaksa "training" tak campur kelas tambahan yang diminta oleh pelatih2 dewasa. Berat badan aku juga turun 2 kilo sejak2 akhir2 ini.... hu hu hu

Aku sering "promote" kelas Taekwondo pada pelatih2 dewasa bahawa kita belajar Taekwondo untuk kesihatan dan kecergasan. Ini objektif pertama kita! Yang bagusnya sambil kita beriadah kita juga mempelajari sesuatu dan dalam kelas ini seni beladiri atau setidak2nya teknik mempertahankan diri.

Yang kedua, kita dapat berkenalan antara satu dengan yang lain ... dan yang ketiga, seni beladiri atau Taekwondo.

Kata2 bro Anwar telah membuatkan yang pelatih2 dewasa lain mula mengambil bacaan berat badan untuk perbandingan... dan ada yang target hingga 10kg untuk dicapai selain dari blackbelt.

Semoga berjaya!

No comments:

Post a Comment