Tuesday, February 3, 2009

Seni Bawah Tempurung...

Nak kata katak bawah tempurung ... bukanlah pulak katak maka aku istiharkan seni bawah tempurung. Ntahlah tak habis dengan cakap besar seolah2 seninya yang terbaik. Betul kata orang, "Guru yang baik lahirkan murid yang baik".

Membazir masa je ko belajar Taekwondo tu... Tokguru aku pernah kalahkan Tomoi. Memang terror tokguru ko cuma yang aku tak pasti Tomoi yang kalah tu Juara Tomoi Siam atau pelatih tomoi yang baru belajar. Kalau ikut sejarah, kisah Bruce Lee menang dengan juara tomoi tu aku tau ... lain aku tak pasti!

Aku tanya balik... hairan gak aku seni ko yang hebat tu cuma sekadar disini aje ... sedangkan Taekwondo ada diseluruh dunia. Oh seni ini untuk bangsa Melayu aje ... asobiyah juga la jadinya!! Ikut ko la...

Jika benar seni ko hebat.. masuklah K1 Tournament or A1 Tournament or Full Contact Tournament or apa2 tournament yang terbuka ... oh! tak boleh...seni ini untuk mempertahankan diri sahaja. (aku dah agak jawapannya)

Aku tak salahkan seni yang dia belajar ... cuma aku kasihan dia dapat guru yang mengajar sebegitu. Dan yang dia tak tahu, aku juga pernah belajar seni yang dia belajar.
Kasihan!

No comments:

Post a Comment