Thursday, July 31, 2014

Temubual Dengan Bernama

Salam Hormat


Pagi ini dikejutkan oleh email dari Puan Melati Mohd Ariff dari Bernama yang menyatakan bahawa temubual beliau sudah keluar di suratkhabar. 



Terhenti seketika tugasan harian lalu melayari Internet. Terjumpa dua paparan berikut di kedua-dua akhbar utama. Sila klik di link Sinar Harian dan MStar.

Artikel yang menarik cuma rasanya tidak sampailah perkataan "Tercorot" itu... huhuhu ..."Corot" iyelah juga kerana masa alam persekolahan dulu memanjang keliru. Maklumlah anak-anak lelaki kebiasaannya lambat 'pick up' masa membesar. 

Ingatan untuk diri sendiri dan ibubapa diluar sana, "Jangan mudah putus-asa dengan kemampuan anak-anak kita sekarang kerana mungkin belum masanya anak-anak kita melonggak jauh lagi" 

Sir juga sering terkhilaf dengan anak-anak ...barangkali meletakkan harapan yang terlalu tinggi untuk anak berjaya yang akhirnya membebankan malahan ketahap mendera mental mereka untuk berjaya. Kenapa sir kata sir terkhilaf? Kerana sir lupa sir juga pernah melalui rentatan kegagalan dalam alam persekolahan berbanding dengan kebolehan sekarang. Ini secara tidak langsung... terlebih dalam mencabar kebolehan anak untuk cemerlang.

Kata kuncinya adalah "SABAR"

Teruskan dengan penuh kesabaran dalam mengasuh anak-anak kita... mereka tidak pernah dilahirkan dalam kegagalan tetapi kegagalan kita membuatkan mereka tersungkur. 

Untuk anak-anak, pastikan jalan sekali-kali tinggal solat dan sentiasalah berbuat baik kepada orang-orang yang lebih tua terutamanya ibubapa. Berbicaralah dengan penuh hormat dan sopan apabila bersama mereka. Pastinya mereka tidak putus-putus mendoakan kejayaan anda! 


"Saya hanya seorang hamba Allah yang ingin berkongsi setitis ilmu semoga memberi manfaat buat insan lain dan ingin melihat titisan itu menjadi ribuan titisan pula," ini kata Noordin falsafah hidupnya.


Buat rakan-rakan yang telah berjaya... anda hanyalah selangkah kearah meninggalkan Jejak Langkah Luarbiasa! Masa anda untuk memberi pula... 


Akhirkata, "SALAM EIDIL FITRI DAN MAAF ZAHIR BATIN" dari saya sekeluarga. Tidak lupa juga teruskan berdoa untuk saudara-saudara kita di Gaza dan Syria.


Untuk mendapatkan buku "RAHSIA 100 IMPIAN - COROT MENJADI PAKAR", sila email ke sirnoordin@smartscoach.com dengan tajuk


Noordin Khalid
Rawang

#SaveGaza
#SaveSyria

No comments:

Post a Comment