Friday, October 29, 2010

SmartsCoach goes International ...

 Salam Smarts!!

SmartsCoach mengorak langkah setapak lagi ke peringkat antarabangsa dengan berpeluang melatih warga Sudan di Khartoum.

Kursus Self Defense mula dirancang diminit-minit akhir dengan bantuan warga Sudan, Mr. Ayman Adam Ballouh mendapat sambutan agak menggalakkan.

Dengan warga Sudan yang agak tinggi lampai dan kudrat yang kuat agak mencabar juga dalam memberi tunjuk ajar selain dari bahasa yang menjadi faktor utama.
Walaupun pada mulanya agak kaku dan kurang meyakinkan namun setelah ditunjukkan teknik-teknik tanpa menggunakan kudrat yang kuat tetapi mampu menumbangkan seorang yang bersaiz besar, peserta-peserta mula tertarik. Yang pasti warga Sudan agak kasar dalam 'gurauan' yang memaksa SirNoordin menggunakan 'gurauan' sebegitu juga.
Setelah hampir 3 jam berlatih tanpa rehat (depa ni tak reti rehat ..syok agaknya!) berakhirlah latihan ini dan mula nampak rasa hormat mereka. Yang pasti malam ini ada yang berurut tangan dan antaranya SirNoordin sendiri ... (masuk 4 jam ..boleh patah tangan ni... depa tak reti gurau pelan-pelan).

Rasa puas tak terhingga kerana dapat berkongsi ilmu bersama warga Sudan ini disamping menjawap soalan ini ... "When would be your next course?" Insyallah ...I will be back with my SmartsCoach team.

Wassalam...

No comments:

Post a Comment