Wednesday, April 15, 2009

Teruskanlah perjuanganmu...

Alhamdulillah, aku mendapat seorang lagi pelatih dewasa baru untuk 'Executive Program' aku. Ini kerana untuk seorang pelatih dewasa mendaftar kelas Seni Beladiri amatlah kurang berbanding dengan pelatih kanak2.

Setakat ini 3 orang pelatih dewasa mengikuti program aku dan 10 kali ganda iaitu 30 pelatih kannak2/remaja mendaftar dalam tempoh yang sama dari January hingga April 2009. Mungkin kerana kesibukan kerja, keluarga dan aktiviti harian yang agak membataskan keinginan walaupun ramai diantara mereka melahirkan keinginnan untuk belajar.

Yang menariknya kali ini, pelatih tersebut juga seorang jurulatih dari Seni Silat Gayung Maarifat dan juga pemegang t/pinggang Brown WTF. Aku sering melihat dia mengajar di surau berdekatan hingga akhir2 ini dia telah mengambil keputusan untuk 'pencen'...

Pada hari Isnin lalu kebetulan aku diperkenalkan dengannya dan kami berbual2 tentang seni beladiri dan aku nyatakan padanya teruskanlah perjuangan untuk mendidik anakbangsa tak kiralah apa cara sekalipun. Akhirnya aku mengajaknya untuk berkongsi ilmu di Dojang aku dan sama2 berjuang untuk anak2 kita terutamanya di Bukit Sentosa ini.

Alhamdulillah dia telah hadir, mendaftar dan belajar ... semoga ilmu masing2 dapat dimanafaatkan bersama!

No comments:

Post a Comment