Thursday, March 26, 2009

Tak tahu sir pun tak tahu...


Cuti sekolah baru2 ini aku rancang nak bercuti ke Rantau Abang, Trengganu... malangnya tak kesampaian lagi. Sambil2 ke pantai timur, sempatlah aku melawat sahabat2 Taekwondo aku ... Ayasu, Mang Ganu, sedara mara kat Kemaman dan abang aku kat Kerteh. Insyallah aku akan sampai ...

La ni dok simpan pitis kot2 ada rezeki nak cari tanah kat belah Kemaman ke Dungun ke Rantau Abang ke ... untuk aku 'settle down' kat sana nanti2. Doa2kan la... cantikkan negeri Trengganu?! Tengok ni..

Semalam bikerz fren aku ajak gi Kuala Trengganu minggu depan ...dok timbang2 lagi ni (harap2 tak de assignment untuk aku la minggu depan ... leh ride East Coast!) Tapi kalau jadi maka aku target nak singgah kat tempat Ayasu dan Mang Ganu! Insyallah.

Teringatlah pulak allahyarham Sudirman Hj Arshad dengan lagu ni... satu2nya penyanyi yang aku minati hingga kini. Tiada pengganti!

Anak muda berlagu sayang
Di Batu Remis melepas rindu
Adik ketawa di Rantau Abang
Penyu menangis siapalah tahu

Sesak nafasnya sesak
(Tak tahu adik tak tahu)
Sebak dadanya sebak
(Tak tahu adik tak tahu)
Bengkak jantungnya bengkak
(Tak tahu adik tak tahu)
Retak hatinya retak
(Tak tahu adik tak tahu)

Lenyap ditelan derauan ombak
Telur penawar hatinya lebur
Tumpah air matanya melimpah ruah
Agar terhibur adik terhibur

Anak muda berlagu sayang
Di Batu Remis melepas rindu
Adik ketawa di Rantau Abang
Penyu menangis siapalah tahu

Kelabu matanya kelabu
(Tak tahu adik tak tahu)
Sendu tangisnya sendu
(Tak tahu adik tak tahu)
Sayu jiwanya sayu
(Tak tahu adik tak tahu)
Layu langkahnya layu
(Tak tahu abang pun tak tahu)

Dapat ke aku gi Trengganu minggu depan ni... macam tak dapat pasal motivasi kat Al-Amin jumaat tu la pulak. Nak gi ke tidak ni?!
tak tahu Sir pun tak tahu

No comments:

Post a Comment