Tuesday, December 16, 2008

Dimana ada kemahuan disitu ada jalan ...

Tiga bulan lepas ... datang seorang cina agak berumur (hampir 50thn umurnya) jumpa aku ...


"Master haa .. wa ingat mau belajar Taekwondo sama master.... boleh ka?" dengan loghat cinanye. Aku cakap, ok je cuma aku tanya dia apa tujuan belajar ...


"Master haa .. wa bukan mau gaduh sama olang wa mau belajar saja ... tak mau gaduh2".

Aku kata oklah ... kelas aku ada beberapa kaedah ... samada pure Taekwondo, self defense specially untuk street fighting, exercise fitness (walaupun aku tak fit langsung) ... so boleh la dia pilih...

"Lu keje apa?' Dia cakap,"Wa kerja kat kedai Toto ..." Dalam hati aku, pergh ni sure selalu kena buli...

"Jadi lu belajar mahu jaga kedai ka?!", aku tanya.

"Wa tak mau gaduh2 ...wa mau belajar saja!! Master ajarlah sama saya...", dia merayu.

"Wa bayar berapa ahaa?" ... ikut suka lu la ... wa ajar pasal wa suka ajar ooo...

So, datang Cina ni yang namanya Frankie kekelas aku. La ni dah genap 3 bulan dia belajar dgn aku. Dapat lihat perkembangannya walaupun agak lambat.

Belajar apapun memerlukan kesabaran, keinginan serta latihan berterusan. Bakat juga perlu... Dimana ada kemahuan disitu ada jalankan!

No comments:

Post a Comment